Velkommen
Brugernavn:

Kodeord:




Husk mig

[ ]
Tæller
Denne side idag
I alt: 0
Unikke: 0

Denne side nogensinde
I alt: 5439
Unikke: 2415

Site ...
I alt: 686212
Unikke: 350959
Vælg sprog


Forums
PCLinuxOS.dk :: Forums :: Generelt
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>   

DSL forbindelse

Gå til side       >>  
Ophavsmand Indlæg
hoejbenn
lør dec 08 2007, 10:15 Vis Udskrift
Gæst
1. Jeg har installeret PclinuxOs, og må sige, at det ser godt ud. Jeg har dog et lille problem, jeg skal hver gang jeg starter op configurere min DSL forbindelse selv om jeg har sat flueben ved "start op ved boot" 2. Jeg er usikker på firewallen, (ved ingenting om dette!) kan forstå den som default er til "ingen firewall", hvor skal jeg sætte flueben ved alm suff osv.? 3. Kan man instalere dansk stavekontrol til "Writer"
Mange venlige hilsner
Steen
Tilbage til toppen
allanadmin
lør dec 08 2007, 12:59

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
man skal/kan også sætte et flueben ved at gå ind i PCLinux Kontrol center under "Systen" og sætte "Enabel and disabel system devise". måske er der en der skal sættes til der. Firwall plejer jeg fra start at slå helt fra , for senere at sætte noget af det til. Der er ikke mange om nogen der kan bryde ind i en Linux
Ja da Openoffice har dansk stavekontrol den skal bare installeres som skrevet står.
Filer <<<
Guite <<<<
installer flere ordbøger.... slut

***
Vælg kun dansk under opsætning

genstart openoffice
Tilbage til toppen
allanadmin
lør dec 08 2007, 13:04

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
DSL i Pclinuxos control center under netværk og vælg reconfig netværk...... sæt den til at starte op ved boot
Tilbage til toppen
allanadmin
lør dec 08 2007, 13:21

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
Stavekontrol
Writer giver mulighed for stavekontrol på flere måder.
Automatisk stavekontrol checker hver ord, der skrives, og viser en rød bølget understregning
under forkert stavede ord, eller ord, den ikke kender i stavekontrollen. Lige så snart ordet er rettet, forsvinder den bølgede linje.
For at udføre stavekontrol i et dokument (eller tekstmarkering), skal du klikke på stavekontrollens ikon. Herefter checker den ordene i dokumentet eller den markerede
tekst. Stavekontroldialogen kommer frem på skærmen, hvor de forkert stavede ord vises.
Her er flere funktioner i stavekontrollen:
•Du kan ændre sproget i stavekontroldialogen (f.eks. fra dansk til engelsk, tysk eller fransk).
•Du kan tilføje ord til ordbogen. Klik på Tilføj i stavekontroldialogen og vælg ordbog
for at tilføje.
•Stavekontrollen har flere indstillingsmuligheder, f.eks. ord med tal, ord med store og små bogstaver. Indstillingerne giver dig også mulighed for at have en brugerordbog,
hvor du kan tilføje og slette ord, ligesom du har mulighed for flere ordbøger.
•På fanen Skrifttyper i dialogen tegnformatering kan du markere et afsnit som et andet
sprog. Afsnittet vil så blive stavekontrolleret mod en anden ordbog end det øvrige
dokument. Se kapitlet “Typografier” i vejledningen Writer Guide for yderligere information.
Brug af autokorrektur
Writer’s autokorrektur-funktion har en lang liste af almindelige stavefejl og fejltastninger, der bliver korrigeret automatisk. For eksempel “adlrig” vil blive ændret til “aldrig”. Vælg Funktioner > Autokorrektur for at åbne Autokorrektur-dialog. Der kan du definere hvilke
tekststrenge, som skal redigeres og hvordan.
Tilbage til toppen
hoejbenn
lør dec 08 2007, 19:55
GæstJeg siger tusind tak for svarene. Jeg er dog rendt i lidt støre problemer, Stave kontrollen fandt jeg, hvilke viser, at man bør udvise lidt mere rettidig omhu inden man farer i forum. Angående firewall og antivirus er man jo lidt paranoisk når man bruger windows, så tak for de gode råd.
Jeg fægtede lidt med Writer, og da jeg skulle gemme en tekst, fik jeg meddelsen" sorry we cant save your ...osv. hvorefter foretagenet frøs. Helt og aldeles. Jeg måtte slukke comp. på den barske måde. Herefter booter den op med sort skærm, jeg kan se, at der står "bringing up interface --faile, også i failsafe, så jeg skal nok starte forfra
Jeg skriver dette over cd-rommen, det virker jo fint.
venlig hilsen
Steen
Tilbage til toppen
allanadmin
lør dec 08 2007, 21:10

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
Har du installeret den på din HD ? eller er det bare en live CD du køre fra ? Når du installere den skal du gå ind og se om teste grafikkortet.. så det ikke fryser .. samme sted som alle de andre steder.
PCLinux kontrolcenter konfic din grafiske server .. test ... se om det er det rigtige grafikkort..
Tilbage til toppen
allanadmin
lør dec 08 2007, 21:13

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
ved sort skærm


som root
su
password
skriv drakconf

ret
Tilbage til toppen
allanadmin
lør dec 08 2007, 21:18

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
http://www.pclinuxos.dk/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?190
Tilbage til toppen
allanadmin
lør dec 08 2007, 21:23

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
FXdrake hvis du har problemer med fx skærm
start i safe mode og skriv FXdrake
så kan alt stilles igen
Tilbage til toppen
allanadmin
lør dec 08 2007, 21:58

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
det er nok en go ide at læse på det først... det er ikke windåsen
Tilbage til toppen
Gå til side       >>  

Bestyrer: allanadmin

Gå til:     Tilbage til toppen

Powered by e107 Forum System
Chatboks
allanadmin
02 apr : 15:48
Nyt blad

allanadmin
03 mar : 12:28
Nyt blad

allanadmin
05 feb : 19:56
Så er der nyt blad med Resizing Graphics Files, Revisited
Repo Review: Midori
Grisbi Revisited, Part Three: Importing Other File Formats
Inkscape Tutorial: More Text Tricks

allanadmin
05 jan : 13:58
Godt Nytår 2024

allanadmin
19 dec : 12:32
Glædelig Jul