Velkommen
Brugernavn:

Kodeord:




Husk mig

[ ]
Tæller
Denne side idag
I alt: 0
Unikke: 0

Denne side nogensinde
I alt: 5427
Unikke: 2407

Site ...
I alt: 679034
Unikke: 344704
Vælg sprog


Forums
PCLinuxOS.dk :: Forums :: PCLinuxOS på HD
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>   

Instations problemer

Gå til side   <<        >>  
Ophavsmand Indlæg
gasolin
ons sep 03 2008, 16:17
Registeret medlem #102
Oprettet: man sep 01 2008, 14:49
Indlæg: 32
Jeg prøvet PCLinuxOS både i 2007 og 2008.1 versionen med gnome
og jeg har Tiny me (downloadet 13-2-2008) men det er i en kde verion som
mindes jeg havde problemer med, selv om jeg ikke kan huske hvilken problemer jeg havde

Har ikke lært(talent til) at compile endnu og derfor er det et problem hvis det program som skal bruges til at søge efter trådløst internet og oprette forbindelse til nettet med (som det sker i gnome versionennår jeg vil opdatere) bliver slettet og med mindre det er i en deb/selvudpakkende version så kan jeg bare ikke geninstallere networkmanager eller noget tilsvarende og jeg kan kun komme på nettet via trådløs net(kursus 8.30-14.00)eller via et Huawei E220 turbo 3g modem som jeg ikke har haft evner til at installere endnu

Blev faktisk så irreteret på PCLinuxOS at jeg forsøgte mig med det meget beslægtet mandriva 2008 gnome som jeg også fik problemer med (kan heller ikke huske hvad det var), kan godt forstå alle dem der forsøger sig med ubuntu som jeg selv har på en anden harddisk idet det er noget af det der generalt er nemmest at få til at virke !



[ Redigeret ons sep 03 2008, 16:19 ]
Tilbage til toppen
gasolin
ons sep 03 2008, 18:35
Registeret medlem #102
Oprettet: man sep 01 2008, 14:49
Indlæg: 32
Dammm nu har jeg installeret Tiny Me men f... f.... den fucker op, den starter op i terminalen ikke i den grafisk version aner ikke hvad jeg skal skrive i terminalen for at starte op i den grafiske version !!!!!!!!!!!
Har prøvet forskellige sessioner !!!!!!

Har brug for hurtig hjælp i det jeg er blevet lidt stresset,frustreret over at jeg ikke kan
få PCLinuxOS(2007 og 2008.1), PCLinuxOS Tiny eller mandriva 2008 til at virke b.la også fordi jeg gerne vil teste f.eks PCLinuxOS eller Tiny ME (men kan ikke) og derfor skifter jeg ofte harddisk for hele tiden at være sikker på at jeg kan starte dagen med noget linux som jeg ved jeg kan komme på nettet med og som bare skal justeres hentes, nye programmer til indtil det er som jeg vil have det ! !

[ Redigeret ons sep 03 2008, 18:58 ]
Tilbage til toppen
allanadmin
ons sep 03 2008, 19:01

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
Mærkeligt .

<< og kan kun komme på nettet via trådløs net(kursus 8.30-14.00)eller via et Huawei E220 turbo 3g modem som jeg ikke har haft evner til at installere endnu
<<<

Jeg kan huske en dag jeg var til et linux møde dekuug eller noget og jeg havde min gamel bærbare med som har pclinuxos KDE 2007 med , den har et stik ind kort til trådløst og mens de andre med deres ubunto og slagvare eller hvad det nu hedder kæmpede med at komme på kursus trådløse nettet så gik jeg bare ind i PCLinuxos kontrol centret og "Netværk og Internet" og fandt Trådløs forbindelse , så startede den og fandt ALT og ALLE de net der var i nærheden og bad om password. PÆRE LET !!!
Så jeg må sige jeg forstår det ikke. Det virker mærkeligt på mig.

Hvorfor er der så mange windows brugere : RUTINE siger jeg de har oplært folk i hele verden til at tænke windows. Og måske er det også sådan med Distro (Linux) man vænner sig til en bestemt distro og har mege svært ved de andre.

Trådløs oplever jeg som PÆRE LET i PCLinuxos KDE 2007.




[ Redigeret ons sep 03 2008, 19:02 ]
Tilbage til toppen
gasolin
ons sep 03 2008, 19:06
Registeret medlem #102
Oprettet: man sep 01 2008, 14:49
Indlæg: 32
Det her dur bare ikke skifter til ubuntu harddisken jeg for sku hovedpine af at forsøge på at få Tiny Me til at starte op grafisk, jeg prøver den ene ting efter den anden og der kommer kun en grafisk Tiny Me ved at bruge live cden ! men ellers tak for hjælpen!

[ Redigeret ons sep 03 2008, 19:13 ]
Tilbage til toppen
gasolin
ons sep 03 2008, 19:11
Registeret medlem #102
Oprettet: man sep 01 2008, 14:49
Indlæg: 32
Har ingen kde PCLinuxOS, når networkmanager bliver slettet med gnome PCLinuxOS så det ikke nemt at komme på nettet, jeg er til gnome ikke kde lidt lige som nogen kun er til coca cola og andre er til pepsi eller Mcdonalds og andre er kun til Burger king

[ Redigeret ons sep 03 2008, 19:15 ]
Tilbage til toppen
allanadmin
ons sep 03 2008, 19:55

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
Det var rigtig flot "Kæmpet" gasolin ... PCLinuxOS (jeg har en keldix) som er det samme men med dansk er rigtig nem. Deres kontrol Panel (PCLinuxOS Kontrolpanel) er godt og nemt at bruge. Jeg beklager dine oplevelser , og ja gå tilbage til det du kender ubuntu... den kan jeg så tilgengæld ikke finde ud af fx hvorfor sidder alt omvendt i gnome ?
Tilbage til toppen
gasolin
ons sep 03 2008, 20:26
Registeret medlem #102
Oprettet: man sep 01 2008, 14:49
Indlæg: 32
Sådan er det jo når man ikke kan finde ud af at få noget til at virke ordentligt så gider man ikke bruge det (som visse personer har det med vista), men har dog stadig mulighed for at bruge PCLinuxOS hvis bare jeg kan få noget networkmanager manuelt installeret eller at kunne opdatere PCLinuxOS uden problem, da jeg gang på gang har broken filer der bliver slettet af synaptic(b.la også det jeg normalt bruger til at administere net adgangen med),det gør synaptic for at kunne opdatere og ja jeg ved godt at jeg kan bruge terminalen men synes at synaptic er meget nemmere!

Men jeg kender heller ikke lige nogen som bruger linux og og jeg lige kan besøge og sige jeg har s.. et problem hjælp mig, hvor det er nemmere se problemet irl en at jeg prøver at forklare det !

Synes tit jeg er stædig på mange områder, så jeg giver ikke op med det samme,prøver først selv og så en expert hvis jeg har brug for prohjælp

[ Redigeret ons sep 03 2008, 20:35 ]
Tilbage til toppen
allanadmin
tor sep 04 2008, 11:21

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
som en måske ringe? tryst kan jeg sige at jeg er op til en uge om at få min linux til at være helt præsis som jeg gerne vil have den.
At installere det jeg vil have med min købte cross-over og hele baduljen med farver osv. ca en uge.
Så det er ikke så lige til.

citat : Det er ikke selve rejsemålet det er intressant , det er vejen derhen.


Tilbage til toppen
gasolin
fre sep 05 2008, 18:28
Registeret medlem #102
Oprettet: man sep 01 2008, 14:49
Indlæg: 32
Jeg har stadig pclinuxos på min computer men hvorfor f... starter den op tekstbaseret og ikke grafisk når den er opdateret hvor b.la 4 pakker slettes, hvad skrivver kjeg ligfe i gnomne ppp nor den beder om brugernavn og password i forbindelse med mit modem (Huawei E220) har kun navnet på mit net b3g og 3Danmark og så en 4 cifret pinkode !
Tilbage til toppen
osjensen
fre sep 05 2008, 20:48
Registeret medlem #13
Oprettet: man feb 26 2007, 21:17
Indlæg: 417
Hej gasolin
Prøv følgende:

Boot maskinen
I konsollen (tekstbaseret), kan du som "root" kører kommandoen:

init 5.

Starter gnome op?

Din maskine skulle gerne starte op i "runlevel" 5 dvs. X11.
I filen /etc/inittab skal der stå:

id:5:initdefault:

i den første linje ( de linjer der starter med # er ikke aktive )
Står der id:3:initdefault, ender du i textmode hver gang du booter.

Kan du starte Gnome med startx?

Det ser mærkeligt ud, med de der opdateringsproblemer.

Hvor store er dine partioner?
Er der nok ledig plads på disken. Synaptic henter alle filer, der skal
opdateres på en gang, så det er ofte store mængder afdata der
gemmes, udpakkes, og kopieres.

Jeg regner med at installere Pclinuxos-gnome på en maskine i løbet af
aftnen, så vil det vise sig om jeg kan opdatere.

Trådløs netværk ved jeg intet om.

mvh os
Tilbage til toppen
Gå til side   <<        >>  

Bestyrer: allanadmin

Gå til:     Tilbage til toppen

Powered by e107 Forum System
Chatboks
allanadmin
03 mar : 12:28
Nyt blad

allanadmin
05 feb : 19:56
Så er der nyt blad med Resizing Graphics Files, Revisited
Repo Review: Midori
Grisbi Revisited, Part Three: Importing Other File Formats
Inkscape Tutorial: More Text Tricks

allanadmin
05 jan : 13:58
Godt Nytår 2024

allanadmin
19 dec : 12:32
Glædelig Jul

allanadmin
04 dec : 15:10
Så er bladet for december kommet