Velkommen
Brugernavn:

Kodeord:




Husk mig

[ ]
Tæller
Denne side idag
I alt: 0
Unikke: 0

Denne side nogensinde
I alt: 5435
Unikke: 2411

Site ...
I alt: 685719
Unikke: 350644
Vælg sprog


Forums
PCLinuxOS.dk :: Forums :: Sandkassen
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>   

I need to send them a donation. Welcome back, PCLinuxOS.

Ophavsmand Indlæg
allanadmin
fre jan 10 2014, 18:15 Vis Udskrift

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068


I first heard about Bill Reynolds (AKA "Texstar") when I was using Mandrake Linux 7 (later called "Mandriva") many years ago. Back then, Texstar was putting together updated KDE releases for Mandrake Linux, as Mandrake would only typically update their KDE release once or twice a year.

Texstar was fanatic about getting everything working right, and his response was rapid if you'd report any issues with KDE's operation.

Eventually, Texstar decided to gather a group together and create his own (then Mandriva derived) distribution called PCLinuxOS. Cautiously, I stayed with Mandriva as my primary distro for a few months, and then jumped ship to the new PCLinuxOS.

It was a great time--fast KDE updates, sound worked great, the latest and greatest multimedia codecs, and the nvidia drivers were great.

Then Texstar took about a year long hiatus (due, I think, to exhaustion and illness) and the distro deteriorated. I moved my primary distro to Kubuntu, and have used it for about three years now.

So, earlier this week, I saw on Distrowatch that PCLinuxOS 2013.12 has just been released, and it has KDE 4.11.3. Well, that's fairly current as KDE just released 4.11.4. This was the quarterly update release of the ISO images--so, I thought I'd give it a try.

This PCLinusOS KDE occurs in three versions: "KDE Full", "FullMonty", and "MiniMe" with all three in both 32 and 64-bit releases. In addition PCLinuxOS also has the LXDE Desktop and MATE Desktop releases.

The "FullMonty" release contains the KDE Full desktop, with a special very customized KDE desktop layout, and additional applications and drivers. Since I like to configure my own KDE, this didn't seem right for me. In addition, it's 3.8 GB in size.

The "MiniMe" release provides a basic KDE desktop and is directed for advanced users that can fine tune their own system--and no printer drivers are included. Probably a little minimalist for me.

The "KDE Full" version provides a standard KDE desktop and contains many popular applications and drivers. Like Goldilocks, I thought this version was just right. And, so I downloaded this 1.6GB version and installed it on my secondary desktop machine.

PCLinuxOS is a rolling release distribution, and I don't know how they do it with this many different versions. But I still found familiarity with it as you would greeting an old friend you haven't seen in a good while. It still uses Synaptic with RPM files for software installs and updates. The sound drivers and codecs are great, nvidia drivers are installed by default, and the "system just works".

I modified the fstab file to load my Synology NAS (Network Attached Storage) shared drive, which works well. I found all the files needed to customize the KDE desktop.

Any issues at all? Well, I still do a little programming, and I found that PCLinuxOS contains the old 1.8.7 version of the Ruby programming language--I wish it were at least Ruby 1.9.3 or later. And PCLinuxOS uses an older kernel (3.4.64).

I need to send them a donation. Welcome back, PCLinuxOS.

http://www.tuxmachines.org/node/62091


Tilbage til toppen
allanadmin
fre jan 10 2014, 18:16

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
Google oversat :

Jeg hørte første gang om Bill Reynolds (AKA "Texstar"), når jeg var ved hjælp af Mandrake Linux 7 (senere kaldet "Mandriva"), mange år siden. Dengang var Texstar at sammensætte opdaterede KDE udgivelser for Mandrake Linux, da Mandrake kun vil typisk opdatere deres KDE release en gang eller to gange om året.

Texstar var fanatisk om at få alt fungerer rigtigt, og hans svar var hurtig, hvis du vil rapportere eventuelle problemer med KDE drift.

Til sidst besluttede Texstar at samle en gruppe sammen og skabe sin egen (så Mandriva afledt) fordeling kaldet PCLinuxOS . Forsigtigt, jeg boede med Mandriva som min primære distro for et par måneder, og derefter sprang skibet til den nye PCLinuxOS.

Det var en stor tid - hurtige KDE opdateringer lyd arbejdede stor, den nyeste og bedste codecs, og nvidia drivere var store.

Så Texstar tog omkring et år lang pause (på grund af, tror jeg, at udmattelse og sygdom) og distro forværret. Jeg flyttede min primære distro til Kubuntu, og har brugt det i omkring tre år nu.

Så tidligere i denne uge, så jeg på DistroWatch at PCLinuxOS 2013,12 netop er blevet frigivet, og det har KDE 4.11.3. Nå, det er temmelig strøm som KDE netop udgivet 4.11.4. Dette var den kvartalsvise opdatering udgivelsen af ​​ISO billeder - så jeg tænkte jeg ville give det en chance.

Denne PCLinusOS KDE optræder i tre versioner: "KDE Full", "FullMonty" og "MiniMe" med alle tre i både 32 og 64-bit versioner. Derudover PCLinuxOS har også LXDE Desktop og MATE Desktop udgivelser.

Den "FullMonty" release indeholder KDE fuld desktop, med særlig meget tilpasset KDE desktop layout, og yderligere programmer og drivere. Da jeg gerne konfigurere min egen KDE, dette ikke synes rigtigt for mig. Derudover er det 3,8 GB.

Den "MiniMe" release giver en grundlæggende KDE desktop og er rettet til avancerede brugere, der kan finjustere deres eget system - og ingen printerdrivere er inkluderet. Sandsynligvis lidt minimalistisk for mig.

Den "KDE Full" version indeholder en standard KDE desktop og indeholder mange populære programmer og drivere. Ligesom Goldilocks, jeg troede denne version var lige højre. Og, så jeg hentede denne 1,6 GB version og installerede den på mit sekundære desktop maskine.

PCLinuxOS er en rullende udgivelse fordeling, og jeg ved ikke, hvordan de gør det med så mange forskellige versioner. Men jeg stadig fundet fortrolighed med det, som du ville hilse en gammel ven, du ikke har set i et godt stykke tid. Det bruger stadig Synaptic med RPM-filer til software installationer og opdateringer. De lyd-drivere og codecs er stor, NVIDIA driverne er installeret som standard, og "systemet bare virker".

Jeg ændret fstab-fil til at indlæse min Synology NAS (Network Attached Storage) delte drev, som fungerer godt. Jeg fandt alle de nødvendige filer til at tilpasse KDE skrivebordet.

Nogen problemer overhovedet? Nå, jeg stadig gøre lidt programmering, og jeg fandt, at PCLinuxOS indeholder den gamle 1.8.7 version af Ruby programmeringssprog - Jeg ville ønske, det var mindst Ruby 1.9.3 eller nyere. Og PCLinuxOS benytter en ældre kerne (3.4.64).

Jeg har brug for at sende dem en donation. Velkommen tilbage, PCLinuxOS.
Tilbage til toppen

Bestyrer: allanadmin

Gå til:     Tilbage til toppen

Powered by e107 Forum System
Chatboks
allanadmin
02 apr : 15:48
Nyt blad

allanadmin
03 mar : 12:28
Nyt blad

allanadmin
05 feb : 19:56
Så er der nyt blad med Resizing Graphics Files, Revisited
Repo Review: Midori
Grisbi Revisited, Part Three: Importing Other File Formats
Inkscape Tutorial: More Text Tricks

allanadmin
05 jan : 13:58
Godt Nytår 2024

allanadmin
19 dec : 12:32
Glædelig Jul