Registeret medlem #102 Oprettet: man sep 01 2008, 14:49 Indlæg: 32
Er det ikke et problem at PcLinuxOs kun er 32 bit, føler at jeg mangler et eller andet når hvis jeg "nøjes" med 32 bit istedet for 64 bit (har b.la 4 gb ram).
Jeg er ved at finde ud af hvilken distro jeg skal prøve at bruge permanent på min AsusN50VN, PcLinuxOs er en distro jeg ikke kunne få fuldt opdateret men ellers virker det godt især med mit trådløse n netkort som gav mig fuld hastighed på nettet (ca 50 mbit med et 50mbit abonnement, konkurrenterne ca det halve pga driver der ikke virker optimalt med mit trådløse n netkort)
Konkurrenten (alternativet til PcLinuxOs) fungere bedst i den gamle version, den er 64 bit men mangler hastigheden på nettet (mellem det trådløse n modem fr thomson og min Asus bærbar) så jeg er i tvivl med hensyn til at nøjes med en kun 32 bit distro
Iøvrigt hvorfor findes der ikke en 64 bit version af PcLinuxOs til os "nerder"
Du kan nemt "nøjes?" med 32 bit da der ikke er udviklet særligt mange programmer til 64 bit. Så jeg ville vælge 32 bit. På den her kan du selv vælge om det skal være 32 eller 64 bit. http://www.linuxpusher.com/da/distribution/pclinuxos-kde-201012 Den kan sikkert også finde til dawnload.
Registeret medlem #118 Oprettet: lør feb 07 2009, 13:59 Indlæg: 20
Standardkernen der følger med PCLinuxOS er bfs optimeret (Con Colivas 'Brain Fuck Sheduler') der understøtter 4GB ram,
har man mere end 4GB kan man med fordel installere pae kernen, der også kan installeres i en pae.bfs version. Søg efter 'kernel' i Synaptic og installér som normalt - genstart og prøv kernen.
Texstar arbejder efter forlydende på en 64 bit version - kender ikke status på den, har ikke hørt noget på developer maillisten,